Onze doelen

Tot op heden heeft onze club, dankzij jullie steun en aanwezigheid tijdens onze acties en de inzet van haar leden, het bedrag van €142.135,00 mogen schenken aan kinderen in noodsituaties. Deze fondsen werden ingezameld tijdens diverse activiteiten: Kaas- en Wijnavond, de Brabantse Pijl, Halloween, Gin, Rum en Vodkaverkoop, Wintermagie…. Wij schenken niet enkel financiële middelen. Kiwanis heeft poppen ontwikkeld. Die worden gebruikt om kinderen in zeer precaire situaties troost te bieden.

Wie steunen wij?

Onze vaste sociale doelen

Elk jaar opnieuw biedt onze club financiële steun aan een aantal geselecteerde sociale doelen:

Occasionele sociale doelen

Wij schenken eveneens hulp bij grote rampen of specifieke situaties. De voorbije jaren hebben we deze projecten gesteund:

• UZ Gashuisberg – Kinderkankerfonds Muziektherapie
  • Hachiko – Opleiding assistentiehonden
  • La Cascarilla – School voor kinderen in Peru
  • Child Focus – Stichting voor vermiste kinderen
  • Navelstrengbloedbank – UZ Gasthuisberg
  • Zora – Moeders in nood Brussel
  • Kom op tegen Kanker
  • Centrum Msandaka Tanzania – School voor doofstomme kinderen
  • Kids for Kids – Hulp aan kinderen in Darfur
  • Haïti hulp – Hulp na aardbeving in 2010
  • Pakistan
  • Talita vzw Brussel – Opvang voor thuisloze vrouwen met of zonder kinderen
  • Nasci vzw Brussel – Hulp aan kansarme moeders en gezinnen in moeilijkheden
  • Music for Life
  • LCH – Lagerhand Cel Histiocytose – Genetische afwijking
  • Akabe – Scounts/Gidsenvereniging voor kinderen met handicap
  • Van Wayenbergh fonds, Marathon Parijs – Hulp aan leukemiepatënten
  • Cameroen project – Steun aan opbouw school
  • Mothers for Peace – Afghanistan
  • Kahalari Dreamworks – Bouw van leef- en studieruimtes, waterput, medisch centrum
  • Eliminate – Wereldwijde Kiwanisactie om tetanus uit te wereld te bannen
  • Haidan 21-21 – Schenking na tyfoon op de Filipijnen

De Kiwanis poppen

Wij schenken niet enkel financiële middelen. De Kiwanis poppen zijn ontworpen om jonge patiëntjes die gehospitaliseerd zijn wat troost te bieden. De dokters gebruiken ze soms ook om te tonen welke handeling ze gaan uitvoeren: vb prikje, verband aanbrengen, … Ze zitten ook in koffertjes die samengesteld worden voor broertjes/zusjes van baby’tjes die voor langere tijd in een couveuse moeten verblijven of die niet levensvatbaar zijn.

Wij schonken reeds Kiwanispopjes aan:

• UZ Jette – dienst neonatologie
  • Pinocchio vzw - Brandwondencentrum voor kinderen
  • UZ Leuven – dienst neonatologie (rouwkoffers)

Hoe kan jij ons steunen?

Activiteiten

Zin om ons te steunen en er zelf ook een leuke tijd aan te beleven? Kom langs op één van onze talrijke activiteiten en steun zo een sociaal doel uit de buurt. Je vindt al onze activiteiten op de Nieuws pagina of op Facebook. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit nog een Kiwanis activiteit!

Donaties

Staat u achter onze sociale acties en wenst u een donatie te doen? U kan ons hierover contacteren of een storting doen op rekening BE78 0682 3240 8286.

Trooper

Ook u kan ons, met 1 extra muisklik helpen!
Koopt u iets online? Dan kan u via Trooper onze organisatie steunen zonder extra kosten voor u. Voor jou maakt het geen verschil, voor ons wel!

De deelnemende webshops schenken een klein percentje van jouw aankoop aan onze vereniging. Op die manier help je ons kinderen, die het om zeer diverse redenen moeilijk hebben, te steunen.

Zo gaat u te werk:
  • Ga naar www.trooper.be.
  • Zoek vereniging: Kiwanis Lipsius Druivenstreek.
  • Klik op ons logo.
  • Klik op het logo van je favoriete webshop.

Meer dan 100 bedrijven doen mee en er komen er iedere dag bij. Coolblue, Torfs, Collishop, Collect & Go, Booking.com, JBC, La Redoute, Hema, Ici Paris XL, Hotels.com, bol.com ...